Óratípusok

Hatha Jóga

Az egyik legismertebb jógairányzat. Elnevezése a “ha” és “tha” szavakból épül össze és ezoterikus jelentéssel bír: a “ha” szó Napot jelent, a “tha” pedig Holdat. A hatha jóga kiegyensúlyozza a Nap és Hold jellegű (aktív és passzív, soláris és lunáris, prána és apána) energiákat a szervezetben.

Kezdő jógázók számára ezt a tradícionális alap ászanákból álló jógatípust javasoljuk leginkább. Ez egy alapvetően statikus jellegű gyakorlatsor, az egyes pózokat, ászanának 7-10 légzés időtartamáig tartjuk ki, így az óra könnyen követhető, elegendő idő jut a kezdőbb jógázók számára is az ászanák helyes felvételére.

Ezen órák látogatása segítségül szolgál órarendünk további óráinak látogatásában is, azok erre épülnek.

Dinamikus Hatha Jóga

A tradícionális hatha gyakorlatsorra építjük fel az órát, azonban ezen órák valamivel dimikusabbak. Itt már a testhelyzeteket összakapcsoljuk folyamatos mozgássá. Az egyes ászanák kevesebb légzés erejéig kerülnek kitartásra, ennek köszönhetően is több ászana kerül kidolgozásra az órák során. Az egyes ászanák áramlásszerűen követik egymást. Ajánljuk, ha már megismerkedtél az alap hatha gyakorlatsorral.

Vinyasza Flow

Dinamikus óratípus, melyben az egyes ászanákat áramlásszerűen vesszük fel. Az egyes ászanákat viszonylag rövid ideig, 5 légzés erejéig tartjuk ki. A hangsúly az ászanák folytonosságán, a légzés és a mozgás összehangolásán van. Az órán a Napüdvözletek (Surya Namaskar) számát növeljük, az egyes ászanákat vinyászákkal kötjük össze. Dinamikus óratípus.

Power Jóga

Az összes többi jógatípus elemeiből összeválogatott, alapvetően erősítő jellegű gyakorlatsor. Hatha ászanákra épül, azonban kiemelt hangsúlyt helyezünk a kar, váll, mély hátizmok és a hasizmok erősítésére. Kiváló felkészülést nyújt az ashtanga sorozatok gyakorlásához.

Yin Jóga

Statikus, befelé figyelő jógatípus. Hosszabb ideig kitartott, főleg talajon végzett gyakorlatokat ölel magába az óra. Elegendő idő jut az órák során jólesően belelazulni az egyes ászanákba. Nyugodt, lassú óratípus, a hangsúly a nyújtáson, lazításon, valamint az érzelmi blokkok oldásán van. Befelé figyelést, nyújtást, lazítást, elengedést helyezzük a fókuszba. Mindenki számára szeretettel ajánljuk.